Utslaget från gul tee på hål 9 Monstret

Kumla Golfklubb, nära Örebro!

Oavsett om du är förstagångsgäst eller återkommande gäst är du hjärtligt välkommen. Vi erbjuder en lätt kuperad, vacker och omväxlande 18-hålsbana av hög kvalitet. Vi har också en bra golfrestaurang med fin utsikt över banan. Över veckosluten finns någon eller några av våra seniormedlemmar till hands för att såsom golfvärdar ge lite extra service.

Golfbanan, som 2016 firade 30-årsjubileum, är kanske mest känd för tidig säsongsöppning och lång spelsäsong. Många vet också att banan är den regntåligaste i distriktet och är öppen när många andra tvingas stänga. Golfbilförbud råder sällan.

Om du planerar att övernatta i området så lämnar vi några tips under Boenden. Därutöver finns naturligtvis ett stort antal hotell i Örebro. Klubbens egen ställplats för husbilar och husvagnar är mycket uppskattad, nära till Örebro, Marieberg och naturligtvis Kumla.

Har du elbil kan du ladda den under tiden du spelar vid vår laddstolpe. Boka tid för laddning i receptionen.

Grupper och företagsgolf
Vi tar gärna emot grupper av olika slag, t ex kommittéresor, släktträffar och privattourer. Naturligtvis arrangerar vi gärna företagsgolfer med eller utan kanonstart. Vi kan också bistå med startlistor, färdiga scorekort och resultatlistor efter överenskommelse i förväg. För större grupper lämnar vi gärna offert.