Välkommen till Kumla GK
Välkommen som medlem i Kumla GK vare sig du är en etablerad golfare, nyutbildad eller intresserad av att börja spela. Vi erbjuder nya medlemmar ett fullvärdigt medlemskap med och utan spelrättsbevis med en prisskillnad. Vi erbjuder ett antal olika former av medlemskap. För en fullständig översikt av medlemsformer och villkor, klicka på Årsavgifter.

Kumla Golfklubb – centralt i Närke
Även om vi heter Kumla Golfklubb så välkomnar vi medlemmar oavsett bostads- eller verksamhetsort. Bortsett från hela den egna kommunen har klubben ett bra geografiskt läge i förhållande till stora delar av Hallsbergs och Örebro kommuner samt Lekeberg och Laxå. Avståndet från centrala Hallsberg, Odensbacken eller Örebro Universitet till banan är ca en kvart med bil. Från Laxå är avståndet ca 30 min.

Sammanfattningsvis kan klubben erbjuda

• en varierad och naturskön bana av skogs- och parkkaraktär runt en sjö
  • en bana som passar golfare på alla nivåer, låghandikapparen erbjuds en rejäl utmaning
  • en bana med tidig säsongsstart, lång spelsäsong och god regntålighet
  • en bana med god tillgänglighet
  • bra övningsområden med driving range, puttinggreener och övningsfält med korthålsbana
  • en aktiv ungdomsverksamhet med veckovisa träningar och med golfskola på sommaren
  • en mycket bred verksamhet för äldre medlemmar
  • en aktiv verksamhet för damer och herrar med veckotävlingar och seriespel
  • varierat tävlingsutbud, både på den egna banan och i samarbete med angränsande klubbar
  • en bra utbildning för nybörjare
  • låga medlemsavgifter och alternativa medlemsformer

Klubben har också tillgång till egen träningshall och egna konferensutrymmen på klubbområdet. Dessutom finns en väl fungerande golfrestaurang.

Samarbete med andra klubbar
Kumla GK har ett bra samarbete med andra klubbar vad gäller Greenfee, klubbar både inom och utanför länet. Detaljer finns beskrivna under länken.

Golf behöver inte vara dyrt
Många har uppfattningen att golf är en dyr eller exklusiv sysselsättning. Det behöver det inte alls vara, golf är idag en breddsport med cirka en halv miljon medlemmar i landets olika golfklubbar. Kumla GK erbjuder konkurrenskraftiga ekonomiska villkor för sina medlemmar, inte minst de yngre, och har dessutom ett antal alternativa medlemsformer för seniormedlemmar. På sidan Medlemsavgifter finns mer information om tillgängliga alternativ.

Pay-and-play för att bekanta dig med banan
Om du inte själv är aktiv medlem i någon golfklubb finns ändå chans att prova på banan i sällskap med någon seniorspelare med officiellt handicap. Onsdagar är våra normala pay-and-playdagar, då ditt spelsällskap kan vara med i vilken klubb som helst. I sällskap med någon av Kumla GK:s egna fullvärdiga seniorer kan man spela alla dagar.

Ta gärna del av den information som finns på denna webbplats och/eller ta kontakt med vår reception på tel 019-58 70 80, helst under kontorstid på vardagar. Smakprov på banan finns under olika rubriker.

Väl mött hos Kumla GK.

Bilden visar fairway in mot greenen på hål 9 med Nordsjön till vänster.