Prisvärda dag- och halvdagskonferenser

Kumla Golfklubb erbjuder i samarbete med Restaurang Utsikten, golfrestaurangen (med rättigheter), moderna och funktionella konferensmöjligheter inom bekvämt avstånd från bl a Kumla, Örebro och Hallsberg.

Konferens- och utbildningslokalerna
Konferensavdelningen omfattar tre kon­ferensrum i olika storlekar, man hyr hela konfensavdelningen. Varje rum har möjlighet till internetanslutning, stora konferensrummet har en projektor och skrivare. Styrelserummet har en stor bildskärm. Dess­utom finns en slag­hall på ca 220 kvadratmeter golvyta och över fem meters takhöjd tillgänglig, vilken kan utnyttjas t ex för produktvisningar i anslutning till konferens. Restaurangen kan under golfsäsong anlitas både för lunch och middag samt kaffe på för- och eftermiddagar. Natur­ligtvis serveras kaffet i konfe­rens­lokalerna om så önskas. I de båda större lokalerna finns kylskåp och viss enklare köksutrustning.

Golfa om ni vill
Det är inget krav att man spelar golf i samband med en konferens men naturligtvis ordnar vi den saken om så önskas. Det går också bra att utnyttja puttinggrener, driving rangen eller övningsfältet för golfaktiviteter både för vana och ovana golfare. I anslutning till övningsfältet finns en korthålsbana där man kan spela.

Prisexempel och bokning
Priset för hyra av konferenslokalerna är 1.000 kr per dag (oavsett antal konferensrum och timmar som utnyttjas under dagen). De båda mindre konferensrummen kan vid behov fungera som rymliga grupparbets­rum.

Lokal bokas hos klubbens reception (tel 019-58 70 80 eller info@kumlagk.se).
Välkomna med frågor eller över­ens­kom om ett besök för att se vad vi kan erbjuda. Adresser och vägbeskrivning finner ni nedtill på detta blad.

Ericssonrummet med plats för 15 personer.

Styrelserummet med plats för 8 personer.

Stora konferensrummet med plats för 15 personer vid bordet eller ca 50 vid biosittning.