Segrare under senare år

2022: Damer Carolina Sandström, Dalsjö GK. Herrar Andreas Weiderman, Kumla GK.

2021 Pontus Karlsson Katrineholms Golfklubb

2020 Inställt p.g.a. Coronapandemi

2019 Oskar Henningsson Skinnarebo Golf & Country Club

2018 Oscar Bergman, Lannalodge

2017 Christian Nilsson, Karlstads GK

2016 Philip Eriksson, Hallstaviks GK

2015 Anton Bergström, Kårsta GK

2014 Filip Eckerbom, Skerike GK

2013 Carl Jismark, Ågesta GK

2012 Daniel Sandberg, Lannalodge Golf Resort

2011 Simon Forsström, Kungsängens GC

2010 Mattias Nordqvist, Torshälla GK

2009 Mathias Johansson, Mellringe GK

2008 Henrik Spongh, Kumla GK

2007 Mathias Johansson, Mellringe GK

2004 Calle Carlsson, Örebro GK

2003 Henrik Spongh, Örebro GK

Kumla Open by Malmbergs Elektriska AB 2023

Prissumma 75 000 kronor totalt!

Tävlingen spelas den 3-4 juni som en tvådagarstävling utan cut efter dag 1. Tävlingen består i år av en klass – en herrklass.

För att följa resultaten löpande under tävlingen rekommenderar vi att klicka på följande länk: https://golfing.se/klubb/106/kumla-golfklubb

Kumla Open by Malmbergs Elektriska AB 2022

Prissumma 95 000 kronor totalt!

Tävlingen spelades den 7-8 maj som en tvådagarstävling utan cut efter dag 1. För första gången bestod tävlingen av två klasser, herrar och damer.

Ett urval fotografier från finalrundan på söndagen finns att beskåda, klicka här

Kumla Open by Malmbergs Elektriska AB 2021.

Prissumma 75 000 kronor!

Tävlingen spelades den 11-12 september som en tvådagarstävling utan cut efter dag 1. Tävlingen avgjordes efter särspel i två hål (1 och 18) till Amatören Pontus Karlssons fördel. Jonathan Ågren kom tvåa.

Kumla Open by Malmbergs Elektriska AB 2019

Oskar Henningsson vann Kumla Open

Årets upplaga av Kumla Open by Malmbergs Elektriska AB spelades 11 maj i bra väder. Tävlingen vanns av Oskar Henningsson från Skinnarbo G&CC i Jönköping på 139 (72+67) slag. Det var knappast någon överraskande segrare eftersom Henningsson har ett förflutet på Europatouren och satsar på att återkomma dit. Han vann också årets Hjo-S Open för ett par veckor sedan. Han deltog i förra årets Kumla Open och slutade då 5:a.

Andraplatsen delades på 141 slag av fjolårssegraren Oscar Bergman, Lannalodge Golfresort, och Mathias Weiderman från hemmaklubben. Weiderman ledde efter första ronden på 68 slag men fick alltså ge sig för Henningsson som hade 67 slag på andra ronden, dagens bästa rondresultat. Både Henningsson och Weiderman spelar liksom några andra deltagare i fältet på MENA Golf Tour i Mellanöstern i sina satsningar på att nå de större tourerna.

Läs mer om tävlingen, klicka här

Hela resultatet, klicka här

I tävlingen deltog både kända och okända spelare från Sverige och Norge. Några extra bilder finns och om du klickar här kan du också se hur Kumla spelare gör bra ifrån sig.

============================================================

Tävlingen 2018

Länk till resultatlista Kumla Open 2018

Pressinformation 2018-05-11

Tätkvartetten i Kumla Open 2018. Fr v Christian Nilsson, Oscar Bergman, Mathias Weiderman, Martin Eriksson

Kumla Open har spelats sedan början av 1990-talet, länge under namnet Högtorp Cup efter namnet på klubbens gård. Tävlingen har hela tiden varit en 36-håls scratchtävling med prispengar. Tävlingen är en ren herrtävling sedan försök under ett antal år med en damklass måst läggas ned på grund av otillräckligt antal anmälningar.

Sponsor för tävlingen sedan 2014 är Malmbergs Elektriska AB, det enda börsnoterade företaget med säte och verksamhet i Kumla kommun.

Kumla Open har under många år attraherat starka startfält.

Från och med 2016 hanteras anmälningar och utbetalning av prispengar för tävlingen av Svenska Golfförbundet.