Klubbens pro sedan 2011 är Henrik Spongh. Han började som 13-åring i klubbens golfskola och visade tidigt god talang i golfen. Han var duktig även i andra bollsporter, främst bordtennis och innebandy. Henrik kom ganska snabbt ned på scratch och har spelat bland annat på dåvarande Telia Tour (föregångare till Nordea Tour). Ett par försök i kvalet till Europatouren gav inget utöver värdefulla erfarenheter. Innan Henrik kom till Kumla GK tillbringade han några år i Egypten som ledare på plats för besökande grupper av golfturister. Efter hemkomsten var han också hjälptränare en säsong på Mellringe GK.

Under tre vintrar har Henrik genomgått tränarutbildningen hos PGA och kan därmed titulera sig PGA Golf Professional.

Huvuduppgifterna på vår klubb är nybörjarutbildning (praktikdelen), den veckovisa ungdomsträningen samt lektioner i grupp och enskilt. En del av träningen sker inomhus i klubbens rymliga träningshall. Läs mer under respektive flik.

På bilden ses Henrik tillsammans med Madeleine Sund som stod för ett uppmärksammat genombrott under 2015 med seger i Skandia Cup F15 som kronan på verket.