Seniorkommitté

Tomas Davidsson
Ulf Persson
Åsa Pettersson

Ett upptaktsmöte inför säsongen 2024 hålls 27 mars.

Måndagsgolf

Seniorerna spelar en säsongserie med spel av varierande slag. Vanligen singel- och par-spel blandat med varierande spelformer från olika tees. Säsongen sammanfattas av en ”Order-Of-Merit” och avslutas av en ”Shoot-out” tävling i höstens början med efterkommande samkväm med förtäring och prisutdelning. Planer och löpande resultat redovisas under rubriken ”Tävling”.

Oktobertouren

Spelas från början av september. Touren spelas på alla banor i distriktet samt Arboga GK.  Touren presenteras mer under rubriken ”Tävling”.

Övrigt seriespel

Seriespel förekommer under större delen av säsongen. Klubben deltar i Mellansvenska Veteranseriens i H55, H65, H75 och H80 samt i ÖLGFs Disktriktserien där mixat dam och herrlag spelar match samt damserien Dam6 allt presenteras mer under rubriken ”Tävling”

Golfvärdar

Seniorkommittén svarar för att golfvärdar finns på lördagar och sön- och helgdagar. En särskild golfvärdslista upprättas och det ankommer på den som satts upp på listan att själv skaffa ersättare vid förhinder. Till hjälp för golfvärdarna finns en särskild instruktion.

Golfvärdar; Tjänstgöringslista och instruktion ligger under Medlem/Golfvärdar.

Höstresa 2024 – Brevikens Golf och Hotell

Resan genomförs 2024-09-09–10, måndag-tisdag med sedvanilga tävlingar. Läs mer.