Kumla Junior Open (JMI) 2022

Årets tävling planeras gå av stapeln torsdagen den 4 augusti, har du frågor redan nu, välkommen att kontakta tävlingsledningen.

Kumla Junior Open (JMI) 2021

Lite förskjutet i tiden spelades tävlingen 2021-08-05 i fint väder med bra resultat 63 pojkar och 16 flickor tampades i två rundor under torsdagen. Resultaten finns att se på min golf.   I klassen flickor kammade KumlaGK hem hela prispallen medan det i pojkklassen var lite hårdare konkurrens.

Kumla Junior Open (JMI) 2020 spelas 2020-08-06.

Årets tävling spelas under speciella villkor, läs noga under sidan för tävlingsvillkor, förutom de vanliga distans och renlighetsreglerna gäller också publikförbud. Länk

Tävlingen är en Junior Masters Invitational tävling med 18+18 hål samma dag. OBS! Ingen JMI-final i år.

Tävlingen är rankinggrundande.

Högsta handicap 15,0 för både pojkar och flickor. 60 platser för pojkar, 18 för flickor. Hemmaklubbben har 2 wild cards. Anmälningsavgift 400 kr.

Vid överteckning sker inlottning efter lägre handicap, vid lika handicap efter anmälningsordning. Om en klass inte fylls ställs lediga platser till den andra klassens förfogande.

Inlottade spelare får spela in måndag – onsdag. Uppge inspel vid bokning i receptionen. En inspelsrond per deltagare.

Förslag på boenden finns på gästsidan. Klubben har också några rum för ythyrning. I anslutning till golfbanan finns en Golfcamp med 24 elplatser.

Bilden nedan är från tävlingen 2019.

2019 arrangerades Kumla Junior Open torsdagen den 1 augusti. 36 håls slagtävling för pojkar (hcp +4,0-15,0), flickor (hcp +4,0-15,0).

Tävlingen ingår i DM för juniorer för spelare från Örebro läns golfdistriktsförbund.

Kvalificeringstävling för Junior Masters Invitational med 18+18 hål samma dag. Högsta handicap 15,0 för både pojkar och flickor. 60 platser för pojkar, 18 för flickor.

En nybliven Svensk Mästare behöll formen och vann bland flickorna extra stolta är vi naturligt vis för det, grattis Matilda.

Klicka här för mer bilder och information