Bankommitté

Pelle Grahn
Rolf Gustavsson
Sven-Erik Andersson

Synpunkter som rör vår golfbana
Dessa tas tacksamt emot via bankommitténs brevlåda här intill. Vi tar upp dem på nästkommande möte samt mailar vårt svar tillbaka.

Allmänt
Klubben har moderniserat greenbunkrarna på hål 17 för att behålla sanden. En ny sorts sand finns på prov som ska vara mer lättspelat vid regnväder

Greenområden
Utbyte av bevattning för att säkerställa fortsatt förbättring av greenerna.

Vad händer på rangen
Rangen har förlängs ca 60 meter och vi har utökat rangen med 9 utslagsplatser.

Rangeautomaten har fått en påbyggnad och innehåller nu 17 000 bollar.

Det nya övningsområdet på ca 7000 m2 har fått såbädd för gröngöring. Bunkrarna och green ska formas. Vatten kommer att dras fram.  Tillträde under säsongen -24. Området kommer att klippas med en ny robot.

Vad händer på banan
Rensning av sly och enstaka träd pågår kontinuerligt. Detta för att släppa in mer sol och vind. En uppgradering av skyltar på banan kommer att ske.

Klipphöjder
– Ruff 50 mm
– Fairway 12 mm
– Greenhuvud 25 mm
– Tee och foregreen 10 mm
– Rullhastigheten på greener kommer att hållas på ca 9 stimpmeter

Bevattning
Bevattningsanläggningen är även denna säsong högt prioriterad. Fortfarande pågår utbyte av greenspridare kontinuerligt.

Maskinpark
Samtliga maskiner är servade och reparerade, och längtar ut för att göra ett toppjobb på vår bana. Klubben eftersträvar en allt mer elektrifierad maskinpark. 2 nya eltransportfordon har införskaffats samt att vi klipper greenerna med en ny elklippare.

Har du förslag på vad som kan göras för att ytterligare höja kvalitet och finish på vår bana, skriv till Bankommittén.