Autogirobetalning av medlemsavgift på Kumla GK

Kumla Golfklubb erbjuder både nya och gamla s.k. fullvärdiga medlemmar möjlighet att betala medlemsavgiften via autogiro i enlighet med nedanstående villkor.

1. Medlemsavgiften skall uppgå till minst 3000 kronor/år.

2. I normalfallet fördelas årsavgiften på åtta (8) lika stora betalningar som dras i slutet av månaderna januari –augusti. Betalningarna förhöjs med 27,50 kr/betalning för administrativa kostnader.
(Exempel: Om årsavgiften är 5000 kr dras 635+27,50=662,50 kr per betalningstillfälle).

3. Medlemmar som inträder under säsong kan ej få autogiro den säsongen utan får återkomma inför följande säsong.

4. Medlemmen svarar för att pengar finns tillgängliga när dragning via autogirot sker i slutet av respektive månad.

5. Om pengar för dragning via autogirot inte finns tillgängliga på kontot kan klubben anmoda medlemmen att omgående betala in aktuellt belopp. Sker ej så äger klubben rätt att inaktivera  spel på banan utan någon återbetalning av redan erlagda delbetalningar.

Ansökan om autogirobetalning bör lämnas tidigt på hösten året före medlemsåret för att upplägget skall hinna registreras i tid till första dragningen i slutet av november.