Klubbmästare har korats sedan 1984.

Klicka för listan

Klubbmästare 2022

Årets klubbmästerskap spelades helgen 27 – 28 augusti. för hela resultatlistor se min golf.

Klubbmästerskap 2021

Klubbmästare 2021

Tävlingsregler enligt anmälan:

Klasserna Herrar, H jun, H30 och H40 spelar från tee 59. H50 och H60 spelar från tee 57. H70 spelar från tee 51. H80 spelar från tee 49. Damklasserna spelar från tee 49.
Ovanstående innebär att man kan bli klubbmästare i herr- eller damklassen och i sin egen åldersklass.

Deltagare i herr- dam- och kategoriklasserna ingår även i handikapptävlingen. Deltagare i handikapptävlingen behöver inte vara med i herr- dam- eller kategoriklasserna.

Max 100 spelare dag 1 (prioritering efter handicap, dock garanteras 6 spelare plats per klass). Klass utgår om ej minst 4 spelare deltar. (Spelaren får då spela i annan klass).

Anmälan via Min Golf  (www.golf.se), där du också finner mer information. Startlistor anslås på klubben och läggs ut på Internet.

PS: Du behöver inte ha en verklig chans att bli klubbmästare för att ställa upp men måste gilla eller vilja pröva på en tvårondstävling (eller i vissa klasser tre ronder på två dagar).

PS2: Vilka tilläggsregler med anledning av Corona pandemin som gäller vid tävlingstillfället framgår under fliken Tävling/tävlingsvillkor.