I vanlig ordning skickar vi ut nästa års medlemsfakturor på hösten. Detta år har faktureringen dock blivit något försenad på grund av byte av ekonomisystem och faktureringssystem. Allt har gått bra, men fakturorna har som sagt blivit något försenade. Distansmedlemmar och passiva medlemmar fick sina fakturor först och därefter kommer guldmedlemmar och platinamedlemmar som får sina fakturor denna vecka och nästa vecka. De flesta silvermedlemmarna och bronsmedlemmarna kommer också att få sina fakturor nästa vecka. Nytt för i år är att de medlemmar som får två delfakturor får dessa i två separata mejl med någon eller några dagars mellanrum. Den första delfakturan har 20 dagar netto som betalningsvillkor, medan den andra fakturan har 31 mars 2024 som förfallodag. I vanliga fall brukar vi ha 31 oktober som första förfallodag, men eftersom det är så nära detta datum redan har vi flyttat fram första förfallodagen.

De flesta får fakturorna via mejl, medan ett mindre antal medlemmar får fakturorna via brev. De som har anmält vårdnadshavare i medlemsregistret för medlemmar under 18 år, kan från och med i år få fakturan till vårdnadshavaren istället för medlemmen. Det framgår i så fall i fakturatexten vem som avgiften avser.

Hör gärna av er till kansliet om något är fel på fakturan eller ni vill ändra medlemsform eller dylikt. Kansliet är stängt på fredag och i helgen, men från och med måndag besvaras mejl och telefonsamtal igen (ni som har hört av er nyligen om era fakturor och inte ännu hunnit få svar, kommer att få det efter helgen också).

Vänliga hälsningar,

Kansliet Kumla Golfklubb